19 juli 2007

elva Allra överV11digAndaste styckena Musik uppVäckta vecka 28-29

¤
¤ ¤ ¤
¤ ¤
¤

((12 (dwells yet in dreams). AUGUSTINE
...as the Bell Tower Blocks the Summer Light.......

Patrick Wolf
from The Magic Position (-07))



11. LET'S FEEL AT HOME
The Rendez-Vous
(=Richard Reynolds, IRIS Esell, Benjamin Leibovici (-07))

from
http://www.myspace.com/therendezvous



10. LOVE AIN'T TOO FAR AWAY
(and everyone else of them)
The Korgis (=they who made "Everybody's Got To Learn Sometime)

from Don't Look Back - The Very Best of The KORGIS
origin on Dumb Waiters (-80)



((((((((((01. SOMETIMES (DR. HIRSCH)
Yello (=Dieter Meier & Boris Blank)

from Yello 1980-1985, The New Mix In One Go))))))))))


..inte för jag gillar musiken, men deras koncept tycks intressanta..




(((((((((( 00. HERR X [MR. X]
Ultravox

bonus track via VIENNA (This Means Nothing To Me) (-80)))))))))))



9. ISÄ-PAPPA PINGVIINI [Le Papa Pingouin]
Armi Aavikko [R.Siegel, B.Meinunger, P.Delanoe, J-P.Cara // P.Reponen, V.Samuli]

(=Luxemburgs schlager-bidrag 1980 i finsk tolkning)

+ VAPAANA [Libera]
Seija Simola [L.Albertelli, S.Fabrizio // I.Milan, E.Linnavalli]

(=Italiens schlager-bidrag 1977 i finsk tolkning)


m.m.fl från Käännetyt Viisuhelmet [Eurovison Song Contest] ("-05")




8. SCENES FROM AN ITALIAN RESTAURANT
Billy Joel

from The Stranger (-77)



7. LINDA PALOMA
Jackson Browne

from The Pretender (-76)



6. EXPECTING TO FLY
Buffalo Springfield [Neil Young]

from Buffalo Springfield Again (-67)



5. HAPPINESS IS A GOOD PLACE TO VISIT BUT I WAS SO SAD IN FAYETTEVILLE
Jerry Jeff Walker

from Five Years Gone (-69)



4. FIRES (WHICH BURNT BRIGHTLY)
Let Down the Curtain and EXIT the Play!!

Procol Harum
from Grand Hotel (-73)



3 i.) DELILAH
Dig Vill Jag Ha Fast Man Sagt Mig att DU är TABU.......
Lätta På Slöjan och Låt Dina Ögon Ge Svar!!

Ray Adams [Barry Mason, Less Reed; med svensk text av Patrik]


3 j.) MILAJA
Ray Adams [Arvid Arvall, Per Gunnar Jensen]

via Ray Adams 22 Bästa (1961-73)
Riktiga namnet är Ragnar Asbjörnsen




...........första rundan nu som icke Cat Stevens är med - trots att han [Yusuf Islam] fyller år i dagarna. Har snart "tagit mig igenom hela" Cats material, från att (outgrundligt nog) knappt ha känt till honom för några månader sedan - trots att musiken påminner om annat som jag älskat. Kändes som att en av de sista(?) stora pusselbitarna föll på historiens plats. I en svindelväv som man kan fördjupa sig outsinligen i..
Dessutom tycks mig DYLAN låta relativt Cat Steven:skt rejält religiös på exemplet nedan, tillkommet i samma galopp som Cat lämnade VildaVästern för MellanÖstern. Nå, även här är min jämförelsegrund bristande att stå på. Väntat alltför länge med att börja upptäcka Dylan. Fram tills nu har jag (mystiskt nog) haft ganska så svårt att uppskatta denne spelemannens själva musik, som jag funnit "enformig", medan jag lättare beundrar många artister som säger sig hysa hans visor som sin stora inspiration. Men den torra smaken bottnar kanhända i att jag väntat med 70-tals-plattorna, vilka väl får sägas rymma en smula fylligare arrangemang..........?!:



2. I BELIEVE IN YOU
Bob Dylan

from Slow Train Coming (-79)



1. to MAKE YOU FEEL MY LOVE
Bryan Ferry [Bob Dylan]

from Dylanesque (-07)







...........ALL ALONG THE WATCHTOWER...........


¤ ¤
¤
¤ ¤ ¤
¤

Inga kommentarer: