4 juli 2007

CINEMA SUPER SEPTIMA (Octopus's Solaris) nuaste framglimtarna uppväckta vecka 26-27

¤
¤
¤
¤¤
¤
¤
¤


Uranus - förVandlingsKonstnären - mitt förAndligande


I HUVUDET PÅ JOHN MALKOVICH
Spike Jonze (USA 1999)

(.......återupptäckt.......)


Pluto - FängelseRymmaren - min förLöselse


LIFE ON MARS (sf-serie, season 2, episode 1)
John Alexander & John McKay (Storbritannien 2007)

(.......såg alla 8 avsnitt i första säsongen.......)


Mars - StyrkePrövaren - min förNekelse


BODY LANGUAGE
8 lectures by David DeAngelo (USA 2006)


Saturnus - PusselLäggaren - min förStåelse


PETRA VON KANTS BITTRA TÅRAR
Rainer Werner Fassbinder (Tyskland 1972)


Neptunus - VakenDrömmaren - min förSjunkelse


SPIDER
David Cronenberg (Kanada 2002)

(.......i synnerhet andra titten, första gav knappast tillräckligt.......)


Merkurius - InspirationsTändaren - min förHoppning


TORCHWOOD (sf-serie, season 1, episode 1+2)
Julie Gardner & Russell T. Davies (Storbritannien 2006)


Jupiter - UpptäcktsResanden - min förVillelse


JE T'AIME MOI NON PLUS
Serge Gainsbourg (Frankrike 1976)


Venus - SkönhetsTjusaren - min förÄlskelse


MAGISTRARNA PÅ SOMMARLOV
Schamyl Bauman (med Alice Babs m fl; Sverige 1941)


¤
¤
¤
¤¤
¤
¤
¤

Inga kommentarer: