17 juli 2007

CINEMA SUPER SEPTIMA (Octopus's Solaris) nuaste framglimtarna uppväckta vecka 28-29

¤
¤
¤
¤¤
¤
¤
¤


Uranus - förVandlingsKonstnären - mitt förAndligande


DEN BRYSOMME MANNEN
Jens Lien (Norge 2006)


Pluto - FängelseRymmaren - min förLöselse


CONTAINER
Lukas Moodysson (Sverige 2006)


Neptunus - VakenDrömmaren - min förSjunkelse


THE THING
John Carpenter (Storbritannien 1982)


Jupiter - UpptäcktsResande - min förVillelse


CALMARI UNION
Aki Kaurismäki (Finland 1985)


Saturnus - PusselLäggaren - min förStåelse


IKIRU [ATT LEVA]
Akira Kurosawa (Japan 1952)


Merkurius - InspirationsTändaren - min förHoppning


LIFE ON MARS (sf-serie, säsong 2, episod 2)
John Alexander & John McKay (Storbritannien 2007)

+


TORCHWOOD (sf-serie, säsong 1, episod 3,4,5)

Julie Gardner & Russell T. Davies (Storbritannien 2006)


Venus - SkönhetsTjusaren - min förÄlskelse


DEEP RED
Dario Argento (Italien 1975)


Mars - StyrkePrövaren - min förNekelse


APOCALYPTO
Mel Gibson (USA 2006)


¤
¤
¤
¤¤
¤
¤
¤

Inga kommentarer: