17 maj 2007

återerinran av något helt nytt

¤



ibland när jag går förbi ett främmande fönster
och minns en glimt av hur det faktiskt ser ut därinne
att någon finns som lever sitt liv i det rummet
ett liv som jag inte känner till...
...då känns det som jag just har kommit hit
ja, just har landat på den här planeten
rest bort från mitt förra liv och skall bosätta mig i den nya staden



* * * * * * *




ibland när vi suttit och samtalat längre än på mycket länge
när lampljuset tér sig så gåtfullt
därsom sinnena nått sin högre klarhet
fastän tankarna irrar i strimman mellan majskymning och junigryning
då inser jag att jag missat hela livet
att vi likafullt håller allt i våra händer
ty livet skall börja nu



* * * * * * *




livet är för kort för att bara levas en gång
jag måste leva minst två gånger
den tredje gången skall jag bygga en utblickspunkt, en akademisk kvart,
en syntetisk brygga för en marionettör
därifrån kan jag vända och vrida på mina liv hur länge jag vill
ända tills jag bestämmer att få tältet färdigt
beboeligt för fler än mig




¤¤¤¤¤¤¤




Inga kommentarer: