24 maj 2007

Expedition BLOGGBOKEN : 1a etappen

¤


ciSOlia SinOMtid

ombord på en blogg
vi bygger vår bok
som speglar sin bild
i minnen från nu
vi väntar på tid
att inringa allt
men i slutet blir början ändå annorlunda



eMiliaN heMifråN

Vad jag gör ombord på den här bloggen...?
Hade tänkt komma vidare i mitt liv, äntligen släppa dörrhandtaget och kliva ut.
Men som vanligt letar jag ihjäl mig efter början till det som redan har varit.
Vill först veta orsaken till varför jag föddes när jag föddes.
Vissa dagar tror jag att döden kommer hinna ikapp mig innan jag kommer fram till Prag igen.
Andra dagar är jag övertygad om att varje liten förståelse bygger upp en gemensamt växande stad.
Somliga stunder drömmer jag om Rom, Nepali eller Paradis, men i verkligheten stannar jag helst av allt kvar i Sverige.



mARjonA AllsindAR

VAD GÖR JAG OMBORD PÅ BLOGGEN
DEN HÄRINGA UPPREPADE E.P.n
JAG MÅSTE SKRIVA
DRIVER MIG TILL VANSINNE ELLER UPPVAKNANDE
VI DANSAR RUNT DÖDEN
VEM AV MINA MARIONETTDOCKOR ÄR JAG
VILL VAKNA MEN INTE ÄNNU



teoDRöM tiDeRyMD

I fantasin finns den sannaste viljan att förstå livet.
Fantasierna förhåller sig till hela livet, alla aspekter samtidigt.
Livet är en enda evinnerlig spiral av fantiserande, av föreställningsförmåga.
Sålunda ämnar denna bloggbok fortsätta fantisera.
Det finns lagar som bestämmer hur vi fantiserar, men även dessa sker i någons fantasi.
Det är möjligt att man borde använda ordet "medvetande" isället för "fantasi".
Fast "fantasi" har än så länge den allra mest upplyftande klangen i mina öron.



ingEn längEsEn

Då Det Nu
Allt Nu Är
Kommer En Gång
Då Skall Så
Minnas Här Det
Vara Ett Nu
Är Nu Nu



SUSanni inUTi

Juni närmar sig på allvar nu.
Utanför fönstret simmar människor i ljusgrönaste glädje.
Jag ligger i min säng och kan inte vakna.
Ändå når fågelsången hit in och frälser mig; så jag måste.
Mitt strängaspel står i garderoben, men nyckeln har jag stoppat djupt in i livmodern.
Vem skulle egentligen vilja höra mig spela?
Om människorna ingår i min dröm så vågar jag aldrig vakna upp till ensamheten.



iRik kRinG

dET sKULLE jU bLI eN tEATER dET hÄR!
nU hAR jAG iNGEN aNING vART rAKETEN äR pÅ vÄG.......
dE aNDRA tYCKS i aLLA fALL hA sTARTAT uTAN aTT fRÅGA mIG.
dOM hAR vÄL fÅTT iNSTRUKTIONER pRECIS sOM jAG.
vARFÖR vI mÅSTE sITTA i vARSIN kABIN fATTAR jAG iNTE hELLER.
vI kUNDE jU hA sKRIVIT dEN hÄR rESAN tILLSAMMANS!!
nÄR dOM hAR kÖRT oSS fRAM tILL pLANETEN sKALL jAG äLSKA iGEN!!!



¤

Inga kommentarer: