4 maj 2007

Gud spelar Gitarr

(stycken infångade förra våren)




med musiken djupt i sina fingrar
sitter i gräset gud
därsom livet sluttar mot oupptäckta sånger
ut ur gitarrens hål
vi får höra hur kvinnor doftar hårt genom junivind
andas gud nu in
slår han an den sjunde strängen



* * * * * * *




i träden sitter alla mina tankar någonsin
tittar dom med långsamma ögon på mig
undrar ifall jag inte ska flyga snart nu -
rycker jag ängsligt loss ett löv
lovar ge mig iväg när alla bladen är borta -
ty jag vill ju ej alls till himlen
blott räkna varenda dröm om vägen dit



* * * * * * *




varenda gång vi klev ut i verkligheten
hittade vi aldrig hem igen
vi byggde ett nytt tempel
utanpå det gamla
vi skalade livets lökkupol baklänges
varenda gång vi stiger ut ur illusionerna
vill vi aldrig tillbaks in



¤

2 kommentarer:

Joachim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Joachim sa...

Hejsan! :)

Tack för ditt inlägg. Du uppmuntrade bara! Det är fantatiskt, det sker nästan aldrig att jag endast blir uppmuntrad. Uppmuntran kommer från Gud, men det vill jag inte säga att du är Gud :D, men i Bibeln står det så och att det är en profetisk handling att uppmuntra. Det är väl härligt att man inte behöver imitera nån sorts Hollywoodiansk 50'talsbild av Mose eller nån annan av profeterna för att kunna profetera.

Angående det här med ljudinspelning så är väl det lättaste att spela in med mic i Ljudinspelaren som du hittar i Program/Tillbehör/Underhållning-mappen på startmenyn. Sen behöver du ett program som kan streama ljudet, om du inte vill att de skall ladda hem filen i mp3, då får du göra om den till det i iTunes. Här kan du dock ladda hem, via mig, RealProducer som gör om ljudfiler till "streams", så att folk kan lyssna samtidigt som det ladda hem, dvs. att de kan lyssna direkt när de har klickat på den.

->http://www.loejmar.dk/joachim/hd/program/RealProducer%20G2/rprodg261.exe

Fin din lite näcken-lika vers om guden som spelar gitarr! Fint språk...

Ha det gott!
Kram, Joachim, Erik Woods kompis...