11 augusti 2007

RymdFärg

¤¤
¤¤


Idag lät jag göra om hela bakgrunden till svart. Det är det bästa jag gjort här. Om det gått lika enkelt att förvandla mitt rum, dess vita tapeter till svarta, så hade jag nog vågat göra det också. Eller om man får måla - för var hittar man svarta tapeter...? Då hade alla sakerna på väggarna plötsligt blivit synliga. Och så länge det finns färger tror jag inte alls jag skulle känna mig betryckt till sinnes av ett svart rum. Det sägs att svart krymper intrycken, precis som rött får väggarna att komma närmre - i motsats till vitt som sprider ut och blått som fjärmar. Emellertid tycker jag tankarnas horisont växer och upplevelsen djupnar i svartrymden....... Månne beror det bara på att jag själv sysslar med såpbubblor, såpass opåtagliga ting, som behöver bli mer konkreta...!? Hade jag ägnat mig åt kompakt, jordisk hetta hade jag skrikit efter befriande luft.

Min blogg tog sitt första andetag
exakt fyra månader tillbaka i tiden... (tjugo minuter av klockans varv = en trigon i zodiakcirkeln). Nu börjar det snart synas vad det är jag alltid velat visa...!


¤¤
¤
¤¤
¤¤

Inga kommentarer: