12 augusti 2007

Cinema Super Septima (Octoplussy's Solaris) nuaste framglimtarna uppväckta vecka 32-33

¤
¤
¤
¤¤
¤
¤
¤


Merkurius - InspirationsTändaren - min förHoppning


THE LAST TRICK
+ J.S. BACH - FANTASIA g-moll

Jan Svankmajer (Prag "the magical capital of Europe" 1964-65)
two first of "Jan Svankmajer - The Complete Short Films"


Mars - StyrkePrövaren - min förNekelse


VIRIDIANA
Luis Bunuel (Spanien /Mexico 1961)


Uranus - förVandlingsKonstnären - mitt förAndligande


TARTUFFE [HERR TARTÜFF]
(ein filmspiel nach Moliére)

Friedrich Wilhelm Murnau (Tyskland 1926)


Neptunus - VakenDrömmaren - min förSjunkelse


R POINT
Su-chang Kong (SydKorea 2004)


Saturnus - PusselLäggaren - min förStåelse


SHIRI ["TERRORNS ANSIKTE"]
Je-gyu Kang (SydKorea 1999)

["-Känner du till fisken "shiri"? En koreansk fisk som lever i kristallklara bäckar. De är liksom landet delade, men en dag skall de återförenas."]


Pluto - FängelseRymmaren - min förLöselse


THE WIRE (season 2, episode 1+2)
David Simon (USA 2003)


Jupiter - UpptäcktsResanden - min förIrrelse


RAILWAY STATION
Krzystof Kieslowski (Polen 1980)


Venus - SkönhetsTjusaren - min förÄlskelse


KOLYA
Jan Sverak (Tjeckien 1996)



¤
¤
¤
¤¤
¤
¤
¤

Inga kommentarer: