27 augusti 2007

MUSICA MISTROVSKÝ SEDMcOSMos ....... ....... ....... objev týden 33-35

{}


Neptunus - VakenDrömmaren - min förSjunkelse


KDE JE MUJ STUL?
[WHERE IS MY CHAIR?]

Vladimir Misík
od Strihali Dohola Maleho Chlapecka (-76)

+

WHERE IS MY STAR?
[KDE JE MÁ HVEZDA?]
The Blue Effect [R.Hladik, J.Smetana]
+
SLUNECNI HROB
[SUNNY GRAVE]
The Blue Effect [Vladimir Misík]

od Meditace (-70)


Uranus - FörvandlingsKonstnären - mitt förAndligande

"ASPECTS OF ALICE"
Petr Hapka

musiken till Ta Fantastikas föreställning (.......nu.......)


Pluto - FängelseRymmaren - min förLöselse


HIGH SOCIETY GIRL (incl video)
Hiko Suzuki (-07)

via myspace via Beat Rice

+

HONEY (.......not yet the whole.......)

The Rendez-Vous (-07)
(=RIchard, IRis o Benjamin)

via myspace


Solaris - OrigoÖgat - min förEning


(SILENT SUNLIGHT) CAN'T KEEP IT IN (GOTTA LET IT OUT)

Cat Stevens
from Catch Bull At Four (-72)

+

(MARIONETTE) SHINE IT ON ME
Art Garfunkel

from Watermark (-78) ;
repetition from long before.......


Saturnus - PusselLäggaren - min förStåelse


MUZES ZUSTAT, MUZES JIT
["Man Stanna, Man Gå"]

[In The WindMills Of Your Mind]
Heleny Vondráckové [Michel Legrand]

od Ostroo (-70)


Jupiter - UpptäcktsResanden - min förIrrelse


PAPÍROVÝ HLAVY [=PappersHuvud..??]
Plastic People Of The Universe

od PPU IX : Hovezí Porázka (1983-84)

+

SÍT [=NÄT]

Divokej Bill [Vasek Bláha]
od Divokej Bill (-06)


Merkurius - InspirationsTändaren - min förHoppning


(GI-GI-)GINA
Josef Zima

od Nej, Nej, Nej (.......-61??.......)

+

TAK DEJ SE K NÁM A PROJDEM SVET

Marta Kubisova [Otakar Petrina / Zdenek Rytir]
od Sín Slávy : Marta Kubisova (.......-69.......)


Mars - StyrkePrövaren - min förNekelse


"YYZZXXY"
someone playing boring records on very too loud volume [=if I felt any intention to dance before we got in to the place, that feeling totally died there - as usual.......]

on music club ROXY in Praha (.......-07.......)

+

HIROSHIMA + STARVATION OF A MIND
Poesie Noire

fra Existential Despair, Metaphysical Distress, Ontological Ungludation and Cosmic Meltdown (-88)


Venus - SkönhetsTjusaren - min förÄlskelse


NEVER GONNA FALL IN LOVE AGAIN
Eric Carmen

from Eric Carmen (-75)

+

SWEETIE //ITALIAN DRY ICE
Josh Rouse

from Country Mouse City House (-07)






{}

Inga kommentarer: