27 augusti 2007

Hann (inte) Med Henne

{}


Vad uppskattar jag skarpast med Prag-trippen?!?

6. Vi besökte flera Black Light Theatre (av förundransvärt skiftande kvalité) och minst en spegellabyrint.

7. Köpte skivor med de tjeckoslovakiska varianterna av 60-, 70-, 80-talsmusik (progrock och vispop) och började lyssna redan under resan.

8. Insamlade bildmaterial med tusen blickar på Prags vrår & vinklar, med alla möjliga folk som omedvetna statister, samt fick även på medvetet håll fotograferat en bunt kvinnor, såväl tjeckiska tjejer som utrikiskor (och fick somligas mejladress att sända bilderna till).



Vad saknar jag starkast med Prag-trippen?!?

6. Hittade aldrig min marionett-tjej (nej, förmodligen ej... fast kanske ändå.......).

7. Skrev knappt en enda dikt och tänkte icke ut några huvuddrag i min kommande bok... ...tog mig heller inte tid att sända vykort till någon enda vän, blott några få sms. [Fast hade jag ägnat min sedvanliga oändliga tid åt att komponera omständiga vykort, så hade ångern blivit desto djupare över att jag aldrig hann annat.......] ...satt aldrig och läste ett enda kapitel av Kafka eller Hrabal eller ur någon annans stora lilla skrift som skulle varit lämplig att studera från "första parkett".

8. Att vi inte var där längre tid än en knapp vecka och strax var tvungna att bege oss hem igen... ...före jag ens hunnit lösa mig från gatufasadernas magi och klivit in på fler än ett par enstaka muséum...

(+ att jag släpade på sjutton gånger mer bagage än vad som hann användas, trots att jag lyckats packa med sjutton gånger mindre än jag först tänkte....... t ex kånkade jag omkring på den tjeckisk-svenska /svensk-tjeckiska ordbok-tegelstenen, fastän det enda ordet jag hann slå upp under resans gång var tack [dekuji], liksom i Italien nästan det enda ordet man märker att man hela tiden behöver).





{}

Inga kommentarer: