28 juni 2007

återkopplingar på nytt

När jag just skaffat tjugo nya skivor och är hemskt nyfiken att lyssna, får jag större lust än någonsin att höra på dem jag redan har.
När jag för en gångs skull provar ett nytt födoämne och faktiskt tycker om det, ökar strax suget att äta sånt jag smakat tusen gånger.
När jag just börjat lära känna en inspirerande människa, tar jag efter mötet mycket lättare kontakt med de vänskaper som hållit på att rinna ut i sanden.

osv osv osv


Kan det ha att göra med att världen hänger ihop för mig - att nya förhållanden förnyar relationerna till de gamla förhållandena...?!?

Eller är jag bara rädd att glömma bort tryggheten hos det jag har...?!?


Kanske är den enklaste förklaringen att musik påminner mig om musik, mat påminner mig om mat, och människor påminner mig om människor...!?!

Eller så förhöjs den allmäna emotional-energi-nivån vid kontakt med nya horisonter...!?!



¤¤

Inga kommentarer: