5 juni 2007

Expedition BLOGGBOKEN : 2ndra utresan

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤


SUSanni inUTi

Juni har just lagt ut från stranden.
Äntligen hittade hon hit, och nu är jag redan på väg igen mot gamla härliga äventyr.
Hennes renskrubbade däck plockade mig med, bort från ön.
Förstår inte alls hur jag kunde betvivla solljuset - det lever ju överallt!
Även när jag kryper ner i hytten så följer mig strålstrimmor ända ini kjolarna.
Vem kommer att bli min sötvattenspirat den här sommaren?
Vart än Juni styr sin kos är jag beredd att möta min fortsatta död med vidöppna andetag.



eMiliaN heMifråN

Allt det här som jag har skrivit - det måste ha varit för dig.
Om du någonsin kan läsa det nu.......?
Jag glömmer bort dig i månader ibland, men det är fortfarande för dig.
Kanske kan du inte längre minnas.......?
Du finns i din nya kropp, och jag har ingen aning om vem.
Jag skriver ändå ifall du skulle råka få se det någonstans.
Kommer du förstå att vi älskade varandra.......?



ciSOlia SinOMtid

vi reste mot solen
vi for som en gud
på väg att förgöras
så jag kan bli du
vi reste till slutet
av cirkelns orgasm
och när föreställningen började hade vi glömt varenda replik



iRik kRinG

vI äR sJU fIGURER sOM lANDAR oMBORD pÅ nEPTUNI äNGAR.
dET äR dEN sKÖNASTE fÖRSOMMARKVÄLLEN aLLTSEDAN uNIVERSUM vAR nYFÖTT.
nERE vID sJÖN sTÅR eN sPEGEL pÅ vIDASTE gLÄNT.
uT tRÄDER iNGEN sAMT sUSANNI iKLÄDDA eTERISKA tROLLERILUCKOR.
dE rEGISSERAR fÖRVIRRADE vARANDRAS mARIONETTER.
dE bER oSS aNDRA fEM vARA mED oCH fÖRESTÄLLA fRAM cISOLIAS sISTA sTRÅLE.
mEN jAG gÖMMER mIG äNNU eN sTUND i dEN gENOMSKINLIGA gLÄDJEN mELLAN oSS.



ingEn längEsEn

Här Juni Nu
Ut Juni Ut
In Igen Ja
Nej Mera In
Bra Juni Så
Ljus Ut Igen
Nu Juni Här



teoDRöM tiDeRyMD

Den här bloggboken är ett mellantillstånd mellan ande och kropp.
Om någon ville ställa sig mitt inne i allra innersta inlägget, skulle vi kunna iaktta hur sju strålar träffar rakt igenom hjärtats iris.
Rockorkesterstycket som vi då hade glömt kommer sakta knacka på bakifrån vårt medvetande.
Hela livet skall i samma ögonblick framstå som en elakartad spegelbild, extremt lik en bläckfisk med mustasch.
Låt er dock icke förskräckas, ty pånyttfödelsen är nära.
Orgeltrombonisterna är redan djupt förtrogna med vilka toner som spelas, så det är bara att följa med så gott ni kan, så att inspelningen får en starkare lukt än någonsin.
Och har vi väl kommit så långt tillbaka kommer framtiden adrig mer att ta slut igen.



mARjonA AllsindAR

DENNA BLOGG ÄR EN DRÖM
EN MORGON KOMMER ALLA SKRIVELSERNA VARA UTRADERADE
SOM OM JAG ALDRIG ÄGT DETTA HUS
SKALL SOLEN HA FÖRINTAT SPINDELNS MINNE
OCH JAG FÅR VÄVA FRÅN BÖRJAN
NEJ INGEN HAR FÖRSTÅTT MIN GÅTA
SÅ SMÄRTSAMT ÄR DET JU SÅ JAG MÅSTE SKAPA VÄRLDENS VACKRASTE SPRICKA NU


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Inga kommentarer: