13 maj 2009

TRollToRnsTRappan

909


Ikväll blev jag medlem av poeter.se
Hade inte ens riktig koll på att forumet verkligen finns!
Så om jag känner mig själv lär jag i det närmaste ägna mer gott om tid där än här?

Mina påhitt återfinns under identiteten "trolltornstrappan"

Har ju minst ett helt torn att ösa ur...
Emellertid kommer jag omtolka dessa redan existerande fantasier
såsom här utdrag ur vad som hänt med miniatyrhistorian Hästen i Trappan:



Bakom honom
finns vartenda steg, vart evinnerliga, skramlande steg
i hela vidbranta universum.
Tänk om världen
inte längre skulle finnas!? Ifall
han redan är försvunnen...
Den gamle hästen vågar inte vända sig om
och ens en sekund kika efter. Oroligare än någonsin att ramla
ner igen,
lika rädd för att slå sig
som för att aldrig mera kunna
slå sig. Nej, han måste vilja tro
på att varje våning och steg som byggts upp
förblir en odödlig
bit av tornet.



909

Inga kommentarer: