11 maj 2009

kreativ övning i likörens attraktiva paralleller

909

En vän gav mig sålunda:

Din övning blir:

Andreas: Är ni likördrickare?
Flicka/flickor: Nej, tyvärr!
Andreas: ?

Skriv ner TIO sätt att fortsätta denna konversation!



Rolig uppgift!
som uppenbarligen kan komma till frekvent nytta :-)

Rangordnar dem från dem som jag (och flickorna?) förmodligen tycker är mest spännande till dem som nätt o jämt lär funka.

Somliga av dem kan verka (för att inte säga vara) lite för förberedda, just uttänkta o inte inspirerade av den faktiska situationen mellan mig o henne. Ifall jag uttrycker det hela lite klumpigare än här, så blir det nog bra ;-)


1. mystisk initiativtagare:
Före kvällen är slut kommer du att vara det...

=som jag inte riktigt vet hur den skall infrias,
men kanske räcker med att man fortsätter tro på "det"?!


2. föreläsaren med intim glimt i ögat:
Likör innehåller minst 50% socker, oavsett alkoholmängd. Hur många procent socker innehåller du?

=intressant blandning mellan vänster- o höger-hjärnhalva!! där känslan snarare än tanken underförstått står i centrum


3. relationsfinnaren:
Hmm, varför kom jag att tänka på likör när vi hamnade intill varann, tror du?!?

=sätter såväl henne som en själv i centrum, i övrigt aningen krystad, inte lika spontan som den är menad. Funkar bäst ifall jag faktiskt aldrig tänkte på just likör före...


4. lagom neg-variant:
Jaså, du vill hellre bli ordentligt berusad?!


5. potentiellt alltför inställsam:
Men ni som är dubbelt så söta - skulle passa er utmärkt!!

=har jag faktiskt redan fått i huvudet många gånger, ja i realtid, men aldrig trott på att använda - åtminstone inte omedelbart, kanske först när ömsesidig attraktion håller på att uppstå.


6. vulgär neg-variant:
Skönt, håll dig du till ölen, så slipper jag dina läppar på mitt glas!

=Alstrar åtminstone nån sorts reaktion


7. smågalen underhållare:
Jag kände en figur som drack likör så himla ofta så det växte schlagerpärlor ur öronen på honom. Naturligtvis blev det problem att få med sig så gott om likör ut på de sju böljorna, men han lät sina älskarinnor odla lämpliga frukter så det fanns där när han gick i hamn. Om du hör på radion nångång.......

=skulle i mitt fall lida av förljugen brist på verklighetsunderlag, men håller hursomhelst uppmärksamheten ett tag... tills hon tröttnar på pajasen


8. social trevare:
Känner'u nån som är det då?

=lite väl tassande likt katten kring heta gröten (hon själv), men kan ju faktiskt leda vidare till vad/vem somhelst.


9. direkt inbjudan:
Då skall du få smaka ett par droppar före jag njuter hela...

=tar lite väl mycket för givet, alltför självgott, men går bra med oberörd humor i


10. tråkig utfrågning:
Varför gör du inte det då?

=samt aningen creepy psykologiserande, före vi ens känner varann minsta lilla.


11. desperat bonus-försök:
Fast vilken flaska tycker du ser läckrast ut?

=krampaktigt, men kan även denna lyckas med rätt tonfall, kroppsspråk och underliggande känslomotiv, liksom vadsomhelst med lämplig blandning mellan intresse, oberördhet, intention och glimtöga.



909

Inga kommentarer: