4 oktober 2007

{...in ner upp...} {TORN ett : högre fiRmament}

jag affiRmerar




jag UPPFINNER
jag UPPTÄCKER
jag LYSER UPP

jag LÖSER UPP

jag UPPSAMLAR
jag UPPBYGGER
jag HINNER UPP




{%}


NÄR MAN BESTÄMMER DET SÅ GÖR MAN DET


Antingen bloggar man så gott man bara kan
eller så låter man bli att blogga.
Bloggar som blir liggande är inga äkta bloggar.
Antingen ser man till att fantisera på riktigt
eller så nöjer man sig med att fantisera
som om det vore på riktigt.
Eller så fantiserar man att det kan vara på bägge visen,
vilket det mycket riktigt också är.
Men det viktigaste är att man bestämmer sig -
ty eljest händer ingenting.
Personligen intar jag alltsom oftast en mellanposition.
Då hamnar jag antingen mitt i den kritiskaste korselden
eller mitt i den smörigaste lovsången.
Det bästa är att inta en bortomposition
alternativt en innanförposition.

Bloggar som ingen vill något med
de handlar inte om någonting.
Emellertid, emedan man fortsätter förundra sig
då finns det jämt något mer att upptäcka,
då blir det alltid en bit över.
Om man icke törs sätta tänderna i fruktkakan
då finns det ingenting kvar
nej, ej att provsmaka ens en gång.
Du måste först finna äpplet
finna det äpple som du vill söka trädgården till.




%
%







Inga kommentarer: