7 oktober 2007

expedition Sol-ji Suan ... den slUTliga infärden ... 10:e Raketen ; 2:a Steget

{{{{¤%¤%¤}}}



Jano Yusof

Vi minns inte nu...


Suzanni Cisolia

Vad minns vi inte?


Jano Yusof

Att vi sitter i det här rymdskeppet och skriver den här boken...


Suzanni Cisolia


Jag minns det fruktansvärt klart!


Jano Yusof

Mm, men inte nu längre...
Det var bara för att jag påminde dig.


Suzanni Cisolia


Jaså!?
Nå, minsann...
Jag är mer intresserad av varför vi måste isolera oss såhär, sitta och gräla bara för att fara till solen så att vi kan skriva att vi far till solen.......


Ragnvald Stjärnström

{{{...instängda i den oändliga rymden....}}}}}


Suzanni Cisolia

Hemma på planeten fanns ju solen redan överallt.
Ja, hos alla människor som ville se solen, känna dess ljus, lyssna på strålarna.......



Jano Yusof

Jo, men det var ju långt ifrån den mest sanna, verklighetsfullaste solen!


Suzanni Cisolia

Så vadårå?!
Har du aldrig hört talas om att solen bara är en navel i den stora varelsens kropp?!



Ragnvald Stjärnström

{{{...ju närmare vi reser desto mindre ser vi av hela mönstret....}}}}}


Suzanni Cisolia

Just så!!


Jano Yusof

Jamen, snälla lilla, vi kartlägger en pusselbit i taget.
Sedan får vi se vad det ser ut som...


Suzanni Cisolia

Hå, du vet ju redan vad det kommer att likna!
Jag vet minsann vad du söker efter härinne.



Jano Yusof

Fullt möjligt, men varenda organism är unik.
Så det skall bli lika intressant i alla fall!


Suzanni Cisolia

O, det betvivlar jag ickelunda!









{{{{¤%¤%¤}}}

Inga kommentarer: