24 oktober 2007

anasynkronologisk diagnos väcka 42-43

}}}}¤{{{



upplyftande känslotillstånd
förundran över att alla minnen faktiskt redan utspelat sig, parad med en stundvis ovanligt lugn förväntan "Varför inte NU - framtiden har ju inte hänt ännu!?......."

nedbrytande känslotillstånd
den ordinära stressen över att blott en miljarddel av allt blir fullbordat, inklusive förlamande stänk av självförakt


fortfarande icke fixat
mitt livs första riktiga ROCK och/eller HATT

äntligen fixat
ny Cykelhjälm + Baklykta


påtaglig upptäckt
Flyttade i brist på strömuttag ena lampan till andra sidan skrivbordet, och upptäckte hur bra det blir när tankarna får ljus från det hållet också :-) (=har varit skuggsida där länge)


återkommande plats (såväl inre som yttre)
kring Chalmers

hägrande resmål
Montreal, or somewhere else in Canada
(alternativt Alexandria)


symbol
sju trianglar i ett spindelhjul där den åttonde tårtbiten är en skorpionstjärt

väsen
helt vanlig häst (som springer ifatt snöflingorna)

figur
dansör med ett ansikte i vardera väderstreck

artist
Marlon Brando

fenomen
KYSS (hur man gör sig beredd att initiera en sådan)


smakade
kastanjepuré, rödvinstryffel o whisky-choklad-"tryffel"

fortsatte frossa
chokladpulver i Onakafilmjölk med havreflingor

trappade ned på
vitaminer (tror inte jag blivit tröttare)


upptäckt ord
fondre [på franska] = sammansmälta, gjuta, stöpa

alldeles utslitet ord
någonsin eller emellertid

obearbetad, ideligen frammanad fras
jag såg i din [???]
hur jag ser min [???] i dig


återkommande nummer
24

period
1990-91-92


mötte oplanerat
dagmamma Bodil

såg till att möta
Morgus för första gången på besök hos mig (C=64-afton)

tog kontakt med mig
Angelina

dök aldrig upp
damerna på vår salsakurs

missade
Rendez-Vous' spelning



{{{¤}}}}

Inga kommentarer: