23 januari 2008

ur NiNNALiNNAs minnesANteckningar

¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤



8.
jag var i någons film

7.
det rörde sig om tre helt skilda mysterier
som i hemlighet delade privatdetektiv (K7)
och som dessutom kommit att förälska sig i samma aktris



6.
minns ända fram till scenen där min kopia kommer ut genom kylskåpsdörren

9.
nu sitter hon här
med mitt leende mellan knäna
och menar
att det är hon som har hittat på det här med purjolökspajen
i syfte att mitt redan så ofullständiga förhörsprotokoll
torde inspirera reservdeckaren (R8) att räkna vederbörande dam
såsom en skamlöst gurgelglupsk octopussy




0.
drömde att jag låg och drömde
inbillade mig jag drömde på riktigt
men var ju blott en dröm
så egentligen drömde jag ingalunda



1.
redan tidigt i filmen la jag märke till
hur man bytte ut min tystnad
mot ett par gränslösa läppar

2.
min blick däremot
kan ingen ersätta




3.
sedan kom regissören och ändrade
så att jag istället skulle spela privatdetektiven (K7)
och förhindra sådant här strul
i god tid




¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤

Inga kommentarer: