10 januari 2008

ur DR DREHGYLUS laboratorRium

¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤



8.
Nattväkterskan rengör dessa mina tankegångar ännu en gång.
Jag undrar som vanligt varför hon gör det.
De blir ju ändåså mer än överfulla framåt morgonkvisten redan.


7.
Glascylindern till dröm no 8 har spruckit.
De sköna scenerna är i full färd att blanda ut sig med ångorna från stjärnkatalogen.
Det skulle kunna bli förfärande distraktioner för hela min fantasi-forskning.


6.
En äkta Antonioni-film rapporteras plagierad av ovantecknad.
Inte ens Zanjani Micholangelo anar vem den spansktyska aktrisen spelade inne i sakristian.
Emellertid har jag räknat ut hur den parisiska dansen skall överföras till en och samma vätska.


9.
Nattväkterksan har råkat lämna kvar sina lyrikskisser.
Hon har glömt dem här i min dröm no 9.
Doktorn reciterar:

0.

"halvvägs till ingalunda
kommer JA:ets hisnande
sprutar mina fruktlösa"


ur Ingenstans Helikopter
av Angelicia Sönderblad
(ännu outgiven)


1.
Framvandlar ord ur retortrarna.
Vissorlunda finnas de ickelunda.
Emellorlunda är linguistiska realiteter enblott frågan om kemi.


2.
här och vaR bliR det fortfaRande stoRa extRa r.
undRar vaRför - trots det Redan uppenbart äR.
dYrkar undeRmedvetet gudomar osiRis samt Ra.


3.
Dessutom har Cyrano de Bergerac skrivit en Resa till Solen redan i den senromantiska medeltiden.
Den hinner läsas i april 2017, tusen kapitel från nu.
Kommer nästan aldrig längre än till vederbörande blogg, som borde vräkas överbord.



¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤


Inga kommentarer: