22 januari 2008

ur ANDRiJA(g)NOs planeRingskalendaRium

¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤



8.
Saker som jag, till min ofantliga fasa, har föresatt mig att ägna tiden åt inom den närmaste framtiden (förutom att blogga, samla ihop en bok, och aldrig skriva färdigt någon C-uppsats):


7.
Med blundande ögon** och sammankopplad med mina bästa hörlurar djupstudera sju musikstycken varje dygn, varav tre just upptäckta sånger, tre redan erfarna favoriter, samt ett längre verk (alternativt helt album i oavbruten följd), på så vis att en av de tre respektive en av de tre dör (när de inte längre förbättrar sina betyg som jag sätter på dem ur olika kategorier) och en utmanare föds i dess ställe respektive en återuppstånden rinner till i dess ställe, medan det längre verket repeteras först vart tredje dygn och sålunda är tre stycken på gång samtidigt, samt mina tre redan erfarna favoriter kör en cykel på vart sjunde dygn
och sålunda blir tjugoett stycke under innovarande veckans tidsrymd.

6.
Hitta någon.

9.
Kursverksamhet:
Börja dansa jitterbug [=lindy hop]
+ premiärpröva spela teater för att lära mig kommunicera med hela registret
+ fortsätta fatta hur man hanterar ljus samt sätter det på ansikten i en fotostudio.

0.
Fullborda studiet av några bland alla de böcker jag påbörjat, genom den helt oprövade metoden att på förhand bestämma ett mycket kort avsnitt per dygn, så att i gengäld såväl min nyfikenhet som mitt självförtroende vill fortsätta processen under många återkommande dygn (emellertid bara ur tre olika samlingar under samma dygn, och blott ur sju skilda volymer under samma vecka).

1.
Se minst en film varje dag under filmfestivalen (utan att känna ångest över de femtiofyra osedda/ofärdigsedda filmer jag redan har hemma).

2.
Sova gott.

3.
Besluta mig för vart jag helst av allt vill resa, eller helt enkelt resa någonstans och finna att det var dit jag ville resa.



** alternativt blicken på lyriken


¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤

Inga kommentarer: