7 januari 2008

samtal med SuSOLiA

¤¤¤¤¤¤¤¤


8.
SuSOLiA, du är varenda kvinna jag någonsin låtit mina ögon fästa sig vid. Så varför skall jag dansa med en av dem, när jag kan älska allesammans genom att blott tänka på dig!?

Jag vill uppleva dig älska mig, och det blir starkare när du väljer endera, och när du gör det genom mer än fantasin.


7.
Du sänder, SuSOLiA, så fasansfullt många vackra människor i min väg, ibland två på samma dag, och du låter dem ta kontakt med mig innan jag ens är färdig med en miljarddel av allt jag ville skänka dem före jag möter dem, vilket sedermera medför att jag vägrar ta de allra flesta chanserna, så SuSOLiA, varför fortsätter du sprida ut alla dessa möjligheterna!?

Det är du som upplever det vara så mycket; du måste lära dig låta bli göra din miljard förberedelser i ensamhet, ty ni skall göra er redo tillsammans, samtidigt.


6.
Men, åh, det här livet är så outhärdligt fantastiskt, SuSOLiA, så hemskt fullt på oanade möjligheter så att jag hellre stänger in mig under täcket i min tågkupé och tar en chokladbit och tar en chokladbit, njuter av bitterheten i att aldrig lyckas välja, ja, hellre än att tvingas vara fri, fri att ge mig ut vilken station jag vill.

Du inbillar dig fortfarande att tiden är utmätt, trots att du tror på kommande inkarnationer; du tänker att om du väljer galet nu så kan du inte välja bättre senare, ty du önskar tydligen åka med alla tågen på en och samma avgång.


9.
Jo, för jag vill ju vara beredd att lämna jorden, SuSOLiA, gå vidare från allt dethär, och för att veta vad det är jag säger NEJ till då, så måste jag ju säga JA till det först, för att överhuvudtaget ha ett uns av all denna ändlöst djupa erfarenhet att utgå ifrån.

Du glömmer att du redan känner till enormt mycket, chockad av insikten hur ännu enormare mer det lär finnas....... emellertid, att vara beredd innebär ingalunda att du verkligen skall lämna jorden; det vore dårskap så länge du har något kvar att vilja få eller vilja ge.


0.
Om ingen begär en gräns av mig - vad är det då för mening med att jag ensam gör det?
Du kan inspirera andra att sätta sina gränser.
Varför skall vi ha gränser mot varann om det inte är tillsammans som vi har dem?
Det blir tillsammans, dock först när alla inblandade äro självständiga gränser; annars blir det bara grötsmet.


1.
Ja, jo, jag bestämmer att jag är din älskare, SuSOLiA, det är dig jag älskar, och det är starkare; det är någonting utöver all denna filosofi.

Bra, okej, hur vill du älska mig - hur är det du upplever mig?

Jag har svårt att bli omedelbart attraherad av dig, för du är en skarp kvinna SuSOLiA och knappast någon söt flicka.


2.
Aha, räcker det om jag tar på mig klänning och skuggar ögonen!?

Ja, det blir enklare så SuSOLiA, skönare så, och förläng håret några slingor också!

Fint, varför sa du inte det med en gång!?


3.
Jag var naturligtvis rädd du skulle ta illa upp SuSOLiA, eller bara hånskratta åt mig.







¤¤¤¤¤¤¤¤

Inga kommentarer: