16 april 2008

interpersonell inomslighet

¤


Gillar ha människor inom mig
mer än ha dem utanför mig.
Njuter att undersöka människors röster med min
hellre än direkt instormning.
Därför är internet en sån fin mellanform,
för då kan ni komma utifrån
och samtidigt vara helt och hållet i mitt inre.
Då gör jag om er som jag vill,
men vill gärna testa sen om det stämmer...
Enda kruxet är tidsaspekten
och det kroppsliga förstås;

ty det blir en smula svårt att dansa tillsammans
när min fantasi bestämmer varenda steg.
Så därför föredrar jag tillfälliga instormningar,
följda av lugn kontemplation.
Om du gör din gest och skickar över den till mig
så känns det ändå som tillsammans
eller i närheten...

Om inte annat kommer jag känna mig
någon minut eller dag
som jag inbillar mig du känner dig.
Ja, nej, jo,
jag stjäl gärna all energin, varenda liten figur
som sitter invälvd i identiteten din.
Åtminstone så länge som
du ingalunda saknar dig själv...



¤¤

Inga kommentarer: