24 april 2008

GullBorgsKaj i BlomKomst {första KRakówBRevet}

¤

Gomorron, Szjeffyrikc!
Skriver från en fullastad blogg. Har fortfarande inget datum på när jag kommer lägga ut från hamnen. Dock skulle min uppdragsgiverska kunna vara bosatt i Kraków, så kommande etapp kan gå dit om hon vill. Får byta till tåg sista biten... Då kunde vi ta några djupa skratt ihop på Teater Labyrint!? Återstår ju att se hur gott om uppslag dom har... Hört snackas om guldbrunt vin...? Somliga männskor häller in det hemma i elementen t.o.m. Skönt man inte jobbar med konstgjord luft...!
Jadå, jodå, april dallrar varmblodigt över skorstenarna. Sitter fasansfullt vackra kvinnor i alla träden häromkring... Dom har åter börjat blomma på samtliga sätt o vis man kan föreställa sig... ...plus några som jag aldrig trodde innebar blomning. Jo, visserligen anar jag hur dom ingalunda sitter där hela tiden. Jag vet också, Szjeffyrikc, att du är påhittad. Fast vad för roll spelar det!? Du kan ju ändå inte låta bli att likna någon ur verkligheten. Eller varför inte en hel bunt...
Far'u runt mellan lägenheterna exakt lika kusligt fri som kameravinklarna i dina miniatyrfilmer!? Nej, kantänka du håller dig lika instängd som denna gamle grabben... mellan travarna av ständigt påbörjade böcker och aldrig avslutade drömmar. Ohoj, va himla tillkämpat det lät ;-)

Vi ses la när bloggen hissat ankar...?
Tills dess ett lyckligt slut på april...!
Androjs


¤¤

Inga kommentarer: