21 december 2007

Xplodition Sol-ji Suan; 12:e Raketen, 3:e Steget

{Lucka no 3:2:1 ur andriAngelus triangulära julkalender}



Första till Andra!

Andreas - är du där!?

Andra till Tredje!!
Andra till Tredje!!!

Andreas - jag är här.

Tredje till Bägge!
Tredje till Bägge!!
Tredje till Bägge!!!

Vi är på väg.

Första till Tredje!
VART ÄR VI PÅ VÄG?!?

Tredje till Första!

Längre in i Solen nu...
Vi har hittat ett nytt universum härinne.

Andra till Andra!!
Andra till Andra!!

Det är mig.

Tredje till Andra!!!

Nej!!! Det är din fantasi.

Första till Bägge!
Finns fantasin i verkligheten?

Tredje till Första!
Den frågan har vi redan passerat.

Andra till Bägge!!
Men jag är ju här!!

Sol-ji Suan till alla resenärer!!!
Ni är ingalunda inne i Solen.
Ni befinner er på satelliten.
Ni speglar allt ljuset.

Tredje till Sol-ji Suan???
Vilken då satellit!?!
Månne någon måne till Merkurius som vi funnit?!?

Första till Tredje!

Inte ens Venus har månar.
Hur skulle då Merkurius...!?!

Andra till Andra!!
Andra till Andra!!

Jag är övertygad om att jag är min egen satellit!!

Tredje till Andra!!!

Andreas - du är med oss.
Och vi håller på att landa allt djupare på denna himlakroppen.

Sol-ji Suan till alla resenärer!!!
Den ljuskärna ni ser är blott en satellit.
Solen är en liten satellit till en planet som heter Tomtegatan.

Första till Bägge!

Lyssna inte för djupt på Sol-ji Suan!
Hon berättar ju sin saga igen.

Tredje till Första!

Jo, men det här är ju en julkalender.
Det är ju just vad det är.

Första till Tredje!

Ljust är det, ja, men ingen sann satellit.
Fram tills nyss var det inte ens en riktig julkalender, inte för tre öre.
Varför skulle vi plötsligt ha ändrat bana!?!

Andra till Bägge!!

Just för att JAG VILL DET!!







¤{¤}¤ }¤¤¤¤¤¤¤

Inga kommentarer: