5 december 2007

VEM INOM MIG UTOM MIG

{Lucka no 1:2:1 ur andriAngelus triangulära julkalender}





VEM vem är hon som finns FINNS i min fantasi ?? om hon inte är DU hur kommer det sig DÅ att hon finns ?? Visst är hon (i viss mån) min skapelse ja visst är hennes ansikte uppblandat med andra ansikten ja visst väljer jag bort bitar av dig (om jag nu ens har iakttagit dem) ÄNDÅ har hon en röst och jag själv en annan röst så där finns något skymtar någon som inte är bara bara är JAG emedan mitt samvete inte vill ja vägrar ge henne nej ge dig vilken form jag än skulle ha lust till TY DÅ om du inte spelade minsta roll om mina minnen av dig inte betydde någonting (någonting utanför minnenas nuvarande form) alls nej ens ja då skulle jag bli riktigt ensam på riktigt ENSAM riktigt jävla på riktigt om det bara var upp till mig nej, mina minnen säger mig hur hon skall vara ja just för att DU är så för att du ingalunda är helt annorlunda än SÅ och varför skulle min min i lugn och kontroll framkallade minnesbild av dig av dina tydligaste sidor dina underbaraste sidor varför skulle inre den bilden vara mindre sann än det UTIFRÅN jag lyckas uppfatta dig av dig just då när vi ses allt som oftast i all hast ?!?!?!? jag skapar ju lika mycket en bild MEDAN vi möts men HINNER INTE ens reflektera över den inte då Den inre verkligheten är en konstruktion av den yttre verkligheten som spår, glimtar av den yttre verkligheten som har släppts in i den inre verkligheten som alltså finns det yttre inuti det inre jo men inte i samma fullkomliga form nej inte i samma Ofullkomliga form Det enda som har hänt är en omvandling precis som pianotonerna ristas in i grammofonplattan precis som syret antänds när det utsätts för en gnista och en träbit ibland blir det en förädling ibland blir det en förkrympning och Aldrig sker en kloning hela tiden en överföring men vem skulle vilja mena att musiken i ditt huvud är en helt annan annan än den du har hört eller att hoppet hur hoppet i ditt hjärta är av helt annat slag ett helt annat slag än den är än den människa du känner minns hoppas vet upplever erinrar känner vill längtan till ?!?




{¤{¤}{¤}¤}

Inga kommentarer: