16 december 2007

SKALBÄGGE

{Lucka no 3:2:2 ur andriAngelus triangulära julkalender}



Jag kan se dig inifrån dig
för jag har sett dig utifrån
då när du nästan visste jag är här
när din alltför återhållna andedräkt hängde utanpå
då såg jag hur lik du var mig
så jag kan se mig inifrån mig
för jag har sett mig utifrån


Besynnerligt nog
ger det jämt mycket avsevärt påtagligare förändring än jag tror
av såväl humöret som tankarna
att ta på sig nya kläder och ta sig en dusch
eller ringa samtalet jag väntat på i två år
medan före däremot
inbillar jag mig så sant genomskåda sådana enkla metoder


Och imorse var jag äldre än någonsin
mina hörselgångar såg
att det är denne Harrison
hur han kommer fram såsom bläckfisken i hela skorpionNätet
hans måne är lika mörk som min sol
våra månar båda för evigt på väg att just stiga upp ovan horisonten
öppna vår indre kvinnas slöja
från och med tolfte husets allra sista mardröm




¤{}

Inga kommentarer: