28 juni 2008

Sju juniLjus ¤ ¤ DialogMonolog no 2 eller 11 : .......å andra sidan TVILLINGEN

¤
¤


LJUSANJAs version

- Jag är en dublett!
- Jag är också en dubbel-etta!!


ORGAMs version

- Vi har jämt varit varsin halva av en finfin maskin, du och jag!!
- Snacka för dig själv du! Jag har inga såna minnen!


INRs version

- Ångrar mig aldrig efteråt. Jag ångrar mig bara på förhand...
- Ångrar mig jämt efteråt. Kanske för att jag hinner prova på mer än du...



EVEMALINEs version

- Karusell är väl inge' kul!? Du kommer ju ingenstans...
- Jodå, jag kommer tillbaks till min navel miljoner gånger. Finns inget roligare!!


SJUFs version

- Humor får inte vara alltför medvetet uttänkt eller välstrukturerad, och är den ändå analyserande till sin natur så måste det låta, i och med eller genom överdrivenheter, som om den talande saknar humor. Skulle han emellertid vara tillräckligt smart för att iaktta sig själv utifrån, då måste han samtidigt bedra sig i något hänseende, som om vederbörande trots allt är en smula dum.
- Jag lyssnar, jag lyssnar!!


CISIRISs version

- Jag älskar dig! Det är bara det att jag inte förmår göra det samtidigt som vi möts...
- Jag förstår dig! Det är bara det att jag inte förmår visa det samtidigt som du gör mig förbannad!!


YANDRESAs version

- Om du hade tagit vartenda fotografi ett ögonblick senare, då skulle ditt album ha helt andra bilder i sig...
- Om du lever livet en sekund tidigare så slipper du gå omkring och reflektera så!


¤
¤

1 kommentar:

Erik Wood sa...

Fina och roliga. Gillar det!