7 september 2007

Syster Solsken (.......sju nu.......?)


{{{¤}}}}


På den sjunde sidan av universum
kommer jag ut till sist nu.......?



}}}}¤{{{




Och här har vi plötsligt fragment som min lilla syster skrivit.
Först en från många år sedan, fortfarande min favorit:



Jag gick ut och kom inte hem
När jag kom hem
fick jag macka och choklad
Då blev jag väldigt
väldigt glad




och så från när vi sms:ade dikter fram och tillbaka:



Jag är en hel
människa som
har sju solar i
mitt hjärta.

Har du solen som
skoj kan ingen
se dig. Men jag
kan. Hör du
ingen kan. Vi
finns i de vi tror
att vi finns.

När jag tar fram
mörkret från ditt leende,
strålar dina
hemskheter.
Som dom två,
förflyttas till dig.
Till den gemensamma
hemligheten.




Man märker att det är en annan människa som har skrivit.
Och jag blir alltid positivt avundsjuk på min systers förmåga att få fram något gåtfullt och laddat - dessutom i otillkrånglat öppen enkel stil - trots att hon inte alls är en sån som sitter och skriver och uttrycker sig jämt och ständigt...



{¤¤¤¤¤¤¤}



Inga kommentarer: