28 september 2007

{{{.......hålet i allting........}}}}

}¤{}¤{


gått in och ut
och ut och in
så många gånger
nitton tusen
nästan hundra
hela livet
halva tiden

har sett allra sista gluggen blinka till
i fullkomligaste lilarosa
det var just före tornet faller ihop
och jag får klättra en ny spiral

håller alla dörrarna slutna
tills ingen längre är i närheten
då öppnar jag dem åter på högsta gavel

mitt liv är en längtansfull äng
med hisnande ohyggliga små hål i




ibland behöver man blott röra sig ett halvt steg
så är tavlan alldeles ommålad
ibland kan man knalla tjugo mil
och behålla samma perspektiv

ibland tar jag kontroll först sedan jag vågat somna mitt i en orgasm


hållt alla fönstren på helspänn öppna
tills solen slutligen visade sig
då stängde jag spegeln och drog för ridåerna
då minns jag att döden är levande
hela tiden
halva livet
vankar av och an i tvåhundra varv










{¤}{¤}

Inga kommentarer: