16 september 2007

BEFRUKTAN

.......en betraktelse som jag kom på redan för 11 år sen
....... som fick sitt avslut först nu.......
jo, den versliknande formen var densamma då:




Låg hon på stranden den milsvida tysta
med smäktande äpplen som sällan blivit kyssta
Smakte hennes haka av vaksam kanel
medan hårmanen rann likt ett harpospel
Tändes i sanden en oväntad skugga
trängde sig bråddjupt - utan att nudda

Seglade örnen den hemskt lyckligt vakna
åter till stjärnan, bort från den nakna




{¤}



och så en nyare, inte lika perfekt:



det jag letade i dig var tid
och jag hittade flera speglar fyllda faktiskt
står de uppställda nu i min trädgård
går jag runt och smakar på alla dina äpplen
och de blir bara bättre för varje bett
det är första gången varenda tugga
vad jag ville med dig var minnas




{ { }{ { { }

Inga kommentarer: