28 april 2009

Vart i Hela Världen Vill Jag Egentligen? (TarotKlotet eller DjungelSlottet)

909


Här är de städer (länder)
som jag just nu
helst föreställer mig att fara till
inom någon av de närmaste framtiderna...
...sålänge som jag slipper göra det NU
för som vanligt vill jag bara längta nu
eller rentav hinna ta reda på något verkligt
om stället jag skall till
sålänge jag lyckas hålla kvar min fantasi på ett
och samma resmål (eller låta bli
att ideligen ändra i rangordningen
; t ex uppdaterades den här listan 13 maj
med Vancouver där det oxå bor gott om asiater)

allihopa speglade genom de stora tarotkort som jag tror
att platserna symboliserar (åtminstone
för mig nu)
men ej låtit dra
utan redan värderar det som
och hade jag kunnat säga en enda mening på spanska
så hade jag kanske rentav följt mina senaste infall!?
I ingen av dessa städer har jag varit i detta liv:


1. Santiago (Chile)
Stjärnan

2. Torino (Italien)
Hierofanten

3. Montreal (Kanada)
Universum

4. Liverpool (England)
Magikern

5. Minneapolis (Minnesota, USA)
Vagnen ("Färjan")

6. Seoul (SydKorea)
Döden ("pånyttFödelsen")

7. Bombay (Indien)
Solen

8. Barcelona (Spanien)
Styrkan

9. Edinburgh (Skottland)
(förstörelsen av) Tornet

10. Atén (Grekland)
Härskaren ("Fadern")

11. Napoli + Capri (Italien)
KärleksParet

12. Krakow (Polen)
den Hängde Mannen

13. Kuala Lumpur (Malaysia)
Lyckan [LivsHjulet]

14. Vancouver (Kanada)
Alkemisten [typ vidgade gränser i ny Balans]

15. Los Angeles (Kalifornien, USA)
Djävulen

16. ElDorado (Amazonas djungler)
Dåren ("Barnet")

17. Katmandu (Nepal)
Eremiten

18. Helsinki (Finland)
Månen

19. Antwerpen (Belgien)
Prästinnan ("Jungfrun")

20. Moskva (Ryssland)
Rättvisan ("Övervakaren")

21. Bordeaux (Frankrike)
Domen

22. Kairo (Egypten)
Härskarinnan ("Modern")


909

Inga kommentarer: