18 februari 2010

Mitt i Sveriges Största Serie

101

Repeterar tv-serien VARUHUSET, kastar mig in mitt i 3:e säsongen och slutar förstås inte... Tror ej jag sett dessa avsnitt sedan de sändes -88 när jag var tolv-tretton år, när vuxenvärldens sociala spel började kännas som en naturlig värld, kanske rentav mer då än idag. Se vidare andra bloggen... Såhär tycker jag nuförtiden om dem som figurerar där i Tredje Säsongen (plus ett par som dött men som jag minns):


de karaktärer jag finner mest FASCINERANDE
(och har svårast att avgöra
huruvida jag gillar eller ogillar dem)


1. Jens Josefsson [Pelikanen]
spelad av Fredrik Ohlsson

2. Cecilia
spelad av Sara Key

3. Richard Zetter
spelad av Ulf Isenborg

4. Greger Zwick [kumpan]
spelad av ?? ??

5. Margareta Öhman
spelad av Christina Schollin

6. Mona Törnqvist
spelad av Nina Gunke

7. komissarie Palm
spelad av Carl-Ivar Nilsson

8. Frank Lundholm
spelad av Stefan Ekman

9. Bengt Persson
spelad av Bertil Nordström

10. Carlos Romero
spelad av Juan Rodriguez




de karaktärer jag känner starkast SYMPATI med


1. Sara Forss
spelad av Katja Blomquist

2. Daniel Forsell
(död, omnämns blott i form av diktsamling, men jag minns)
spelad av Henry Bronett

3. Kjell Palmqvist
spelad av Leif Ahrle

4. Ylva Jansson
spelad av Görel Crona

5. Ingrid Persson
spelad av Lena Endre

6. Conny Rudberg
spelad av Rico Rönnbäck

7. Rune Hägglund
spelad av Lars Lind

8. Karin Forss-Lundholm
spelad av Marika Lindström

9. Maria (Carlos fru)
spelad av Pilar Mainer

10. Tina Martinsson
spelad av Sharon Dyall




de karaktärer jag känner starkast FRUSTRATION inför


1. Lars Högberg
spelad av Matthias Henrikson

2. Aina Lindgren
spelad av Fillie Lyckow

3. Jonas Lindgren
spelad av Johan Hedenberg

4. Richards Mamma
spelad av Margreth Weivers

5. Ringström [kumpan]
spelad av Göran Thorell

6. Bodil Assarsson
spelad av Monica Nielsen

7. Lennart Berggren
spelad av Willie Andréasson

8. Martin Rudberg
spelad av Olle Strömdahl

9. Edit Persson
spelad av Inga Gill

10. Erik Eriksson
spelad av Heinz Hopf









101

Inga kommentarer: