17 juli 2009

AstroGeografisk konsultation (samurai i Marseille)

313


Vi satt vid bordet längst in på Evas Paley nedanför Poseidon. Jag satt så att jag såg ut över det tomma eftermiddagscaféet (alla andra satt utanför i solen). Andis fick sitta så att han såg in i spegelväggen bakom mig. Han noterade jag hade satt mig tryggt så ingen kunde attackera bakifrån. Jag skojade att vi vet inte vem som gömmer sig bakom spegeln. Andis plockade fram mina papper o körde omedelbart, med ett bestämt leende. Ögonkontakten var stadig men aldrig påträngande. Jag hann knappt smaka på chokladmuffinsen förrän efter timman hade förlöpt.

Andis sa att jag säkerligen varit samurai i någon av mina sex föregående inkarnationer, men lämnat den banan för en fredligare. Det här är det sjunde livet (guldkoronan) i en serie där jag jobbat fram en sällsamt lycklig, intuitivt förmögen belägenhet, där det mesta tycks komma gratis till mig nu. När jag tar mig all tid i världen så vet jag för det mesta helt själv vad som är bäst (för mig att ge världen).

Allt som har med "avtryck", typ fotografi, film, bläck, skrift på pappersark kommer förbli mitt gebit. Investera bör jag göra i fasta, fysiska värden, såsom konstverk eller hus - absolut inga abstrakta potentialiteter ifråga om pengar. Pennan är nuvarande samuraisvärdet. Alltså får jag slänga datorn ( = skämt, skärmen är ju ändå nutidens föremål för avtryck). När jag nämnde jag redan som treåring samlade på o donade med ansiktsrika idolbilder, lös Andis upp o menade "Ja, nu gick det fram - NU hör jag vad du säger!". Fast det anade jag redan.

Alla länder i områdena där skrift uppkom och spreds i tankesystem (mao kring Medelhavet, inte minst Grekland) passar min uppgift som hand i handske att vistas i - om än inte allra bäst att BO i. För bofasthet skall snarare då södra Frankrike, Storbritanien o Kaliforninen ligga gott till. Kanada glömde jag fråga om - låter ju som en lämplig mix, även om lämpliga planetlinjer inte skulle korsa de meridianerna.

Och Marseille, som jag nyligen blev medveten om genom en film, skulle kunna visa sig perfekt om jag vill (inte minst sedan staden tycks vara mer färgad av grekisk kultur än nordvästligare franska ställen).

Om Indien sa han så gott som ingenting som rör mitt horoskop, så det hela var knappast affärsmässigt önsketänkande från mästarens sida :-)

Förutom Finland eller Egypten äro Korea o Japan några skorpioniska länder där jag bäst upptäcker solens djupaste själsskikt (alternativt min livspartner). Emellertid gör den centrala kontrasten till min minst lika starka oxe-måne det svårt att bosätta sig på de platser som bäst motsvarar mitt inre (som befinner sig i partnerskapets hus).

Träffar mina bästa kompanjoner eller kvinnor där jag själv ingalunda har fysisk-emotionell trygghet. Tycks som dessa sidor måste hållas åtskilda - annars slukas min skapande, närande, moderliga ådra upp av hennes/andras lika starka behov av att försöka ge (mig) näring. I praktiken funkar relationer bäst med en självsvåldigare, dramatiskare, mindre trygg men bestämd partner.


Tidigast vid 40 har jag min fru, och först kring min 50-årsålder får vi våra tre-fyra barn. Fast då lämpligast med min andra fru, eftersom jag kommer genomgå två äktenskap ;-) =kanske enda biten jag ler tveksamt åt; låter lite för skräddarsydd...

Livslinjen ligger hursomhelst obruten ända till åtminstone 90.

Först från 50- till 70-årsåldern stabiliseras o fokuseras livet genom Saturnus. Men före dess expanderar allting genom Jupiter. Nu från slutet av 2009 t o m 2025 kommer tillvaron vidgas ytterligare ofantligt på alla plans djup och vidder, inte minst karriärsmässigt, socialt o geografiskt. Kommer visserligen bättre bestämma vilka frukter jag skall satsa på, men kommer placera dessa frukter i fler olika korgar, på fler än ett språk.

Utmaningen blir i första hand att låta bli att hoppa av tåget, som verkligen kommer rulla ohyggligt mycket längre bort än under mitt hittillsvarande relativt instängda, meditativt skugglika liv. 2012-13 blir den mest omvälvande, kreativa tiden i mitt liv, som saknar motstycke varken före eller efter dess.




313

Inga kommentarer: