21 januari 2009

Allt genom samma månens Dörr till omvärlden

909


Min hindi-vediska horoskoptolkare gav omedelbart en bra helhetsbild, utan att känna mig innan:

Har så väldigt tydliga relationer mellan massa aspekter av livet. Är särskilt svårt och särskilt viktigt för mig att välja en inriktning bland alla inspirationer. Iom att min måne tränger ut genom "dörren till omvärlden" skapar jag en personlig relation till precis allt jag företar mig. Behöver bearbeta vartenda möte med hela min självupplevelse, blir extremt känslig för hur jag upplever min roll bland andras roller. Medan många människor arbetar en stund för att sedan sätta punkt och ha sex en stund, och sedan sätter punkt för att kalkylera en stund, så jämför jag allting med vartannat. Medan en syssla pågår kopplar jag sällan bort mina minnen o förväntningar. Lever på det viset mindre i nuet, eller mer fördjupat i nuet, beroende på hur vi ser det.

Mina nervbanor är det mest hälsomässigt utsatta som måste skyddas från stress. Samtidigt är det skönt att jag "plötsligt har fått" mycket mer JORDelement med det vediska horoskopet, så jag är näppeligen den totalt icke-fysiska varelse jag gått o inbillat mig senaste dryga decenniet :-) Den bekväma, trygghetstörstande Oxen har starkt inflytande, medan istället Mars fyller upp Tvillingarna där alltjämt mitt självhävdande sker kvickt o verbalt. Att dessa diametralt olika tecken båda ryms i min utåtriktade personlighet, gestaltar gott o väl blandtypen Venus+Merkurius som vi konstaterat genom en parallell lära.


Efter en evinnerlig Rahu-period, där jag sedan tidigt 90-tal slipat utvecklande verktyg (skrivandet osv), träder jag mot slutet av 2009 in i en Jupiter-cykel där alltsammans ges flödande vingar att verkligen komma ut i världen. Skall finna ett fiskstim, en socialt kreativ grupp (teater?, forskning?) längs vars resa jag kan bosätta mig.

Moon Door heading for Jupiter


909

Inga kommentarer: