21 april 2010

10 Old Albums Beginning to Taste Like Gold

during week 14,15,16,17



6
BETWEEN THE BUTTONS
Rolling Stones (-67)


7
LE PÉRIL JAUNE
Indochine (-83)


8
KALEIDOSCOPE
Siouxsie & the Banshees (-80)


9
IMAGES OF TWILIGHT
Saga (-80)




0
FRÄMLING
Carola Häggkvist (-83)

Numera fastnar jag uppenbarligen för de poppigare spåren som Mickey o Gloria, såna som jag helst hoppade över förr i tiden till förmån för Gör det Någonting o Liv, lugnt introspektiva låtar som jag har fått nog av nu. Visa lite Mänsklighet känns däremot som en perfekt mellanform.




1
HÄR GÅR EN MAN
+ JAG FINNS HÄR FÖR DIG
Anders Glenmark (-88 /-89)
med texter av Leif Käck
"Vill du resa i vår, så reser jag med dig"
"Kan du komma till Venedig?!"



2
A QUICK ONE (Happy Jack)
The Who (-66)


3
TOURISM
Roxette (-92)


4
MI RITORNI IN MENTE
[I Successi degli Anni '60]
(collection -00)
italian covers of every kind of '60s songs




5
THE ESSENTIAL (Ottorino) RESPIGHI
including:
Fontane di Roma, Pini di Roma
Trittico Botticelliano, Gli Uccelli
and more
in classic interpretations by different orchestras
(on DECCA)





6,7,8,9
never heard before
but begin to become favourites

0
heard many many times before
and still LOVE it endlessly


1,2,3,4
heard with one or two ears before
but a real round now, better than ever

5
strangely enough seems hard for me to really love





101


Inga kommentarer: