11 januari 2010

Huvudet utan kropp

101

tolkning av en dröm jag hade
egentligen ett par dar fram i tiden

skriven såsom ännu en100-ordsHistoria
som sedermera blev utvald text på poeter.se

varför just denna?



Han är ett huvud. Genom kläderna, liksom garntrådar, döljer huvudet han saknar kropp. Där hänger huvudet nu i broräcket. När han hyser starka känslor lossnar kläderna. Ändå sker aldrig polisanmälan. Får bara skrattande rådet om genvägen med färjan. Är tävlingslopp över hela stan. Uppenbarligen har jag åkt backarna på surfingbrädan, som istället för segel har enorm trädörr. På caféet möter min vän Y slutligen min forna flickvän. Jag tror hon finner honom stel. Dock nickar Y så hon vill berätta allt. Är huvudet jag? För tredje gången knallar rödhåriga tösen över kyrkogården med två pojkar. Ingen gång hälsar hon tillbaka.









101

Inga kommentarer: