26 oktober 2008

neptunes Songs Sounding of Strongest Sun Soon now

Discovered while october already transforms into november



77. som jag vill att GUD ÄR
want God to Be


VISIONS IN BLUE
("Face in the Window...
...pictures you Once saw")

Ultravox
from Quartet (-82)

and/or

MAN OF TWO WORLDS
Ultravox
from Lament (-84)


78. som jag vill HA SKRIVIT
want to have Written myself


STILL FALLS THE RAIN
("Isn't it Strange!?
I'm Not a Ghost at All")

Alphaville
from CrazyShow disc 2 (-03)
and almost all the other Alphaville [see list 11 aug] like To Germany With Love,
the track that finally suddenly has grown as strong as the others from Forever Young


79. som jag vill DÖ under tiden som
want to Die during

I'VE GOTTA GET A MESSAGE TO YOU
("One More Hour and My Life Will Be Through...")

I've only heard Single-version before, seventeen years ago

Bee Gees
from Idea (-68)


80. som jag vill DRÖMMA OM
want to Dream about

THE ANIMALS WERE GONE
("Waking up without you is like drinking from an Empty cup
...........you can't paint an ELEPHANT quite as good as She")

Damien Rice
from 9 (-06)
((and living interpretations with RaindropsSilhouettes))


81. som jag vill SITTA OCH SNACKA med
like to have a Chat with


TANGO KIRURGO
("Själv tycker Anders det är viktigast att man har roligt
tillsammans - fy fan vilket snack" ;-))

Carl-Fredrik Larsson
från Lätta tankar och Lätt there be light (-08)


82. som jag vill DANSA med
wanna Dance with

LOVE ME BABE
Caroline Wennergren
[Ken Wank]
from Bossa Supernova (-05)

eller/or

EMALINE
Art Tatum (piano)
from Hold That Tiger, Original Recordings 1933-40

eller/or

STUFFY TURKEY
Thelonious Monk
from It's Monk Time (-64)


83. som jag vill SPELA TEATER med
want to Play Theatre with


GALLERY PIECE
+ WOMEN'S STUDIES VICTIMS
of Montreal
from Skeletal Lamping (-08)


84. som jag vill RESA TILL RYMDEN med
want to Travel into outer Space with


A PLAGUE OF LIGHTHOUSE KEEPERS (EYEWITNESS)
("I'm too far out
I'm too far in")

Van Der Graaf Generator
from Pawn Hearts (-71)


85. som jag vill ÄLSKA
want to Love


JENNIFER eller
("Så faller ljuset på våran värld
Det är precis som om vi är där...
Å titta upp igen!
Vi har redan hittat hem")
KÄNN HUR MITT HJÄRTA

Uno [skriven med Hellstrand o Ljunggren]
från Jag Sjunger för Dig (-08)


86. som jag vill HA SEX med
wanna have Sex with


YOU NEVER COME CLOSER
DORiS
[by Berndt Egerbladh]
..som sju år senare blev signaturen till serien Ärliga Blå Ögon
from Did you Give the World some Love today Baby (-70)
eller/or bonus track
ONE FINE DAY (You Gonna Want Me For Your Girlie)
[Gerry Goffin, Carole King]



87. som jag vill FOTOGRAFERA
want to Photograph


VICKY VERKY
Squeeze
from Argy Bargy (-80)

eller/or

BILLY PORTER and HAZY DAYS
Mick Ronson (wing man of Stardust and Mott the Hoople)
from Play Don't Worry (-75)


88. som jag vill VARA
want to Be


SOME OTHER TIME
("Could it be that somebody else is looking into my mind?
.......
Like a mirror held before me large as the sky is wide
and the image is reflected back to the other side")

Alan Parson's Project
from I, Robot (-77)




8
8
8
8
8
8
7
8

Inga kommentarer: