17 oktober 2008

Egentligaste jAG : my Now not anymore so imPossible Horoscope

¤¤
¤

Det här kom jag egentligen på ett par månvarv längre fram i tiden, men publicerar det ändå nu, emedan tidpunkten stämmer bättre in i min bloggosfärs universum.

Om jag genom att leva bestämmer hur mitt horoskop är beskaffat (vilket jag numera gör) och ej är uteslutande hänvisad till planetpositionerna vid min innevarande födelse (vilken jag ser som blott en tung aspekt), så ställde jag mig undran hur min karaktär just nu ser ut, dvs den essens som hittills vaskats fram genom hela mitt liv.

Ingen hänsyn har jag här tagit till reella himlakroppsbanor i det synkront fysiska universum, men alltjämt är det fullt möjligt för vår zodiak att någonsin sammanfalla enligt följande mall. Inbegripen i ordinära astrologiska banor vill jag nu betrakta mig såhärlunda, ehuru det påminner mig tydligast om hur jag (och andra) upplever att jag egentligen är:


Ascendenten, mao solUppgångsPunkten:
late in Libra [sent i Vågen
i dess föränderliga fas som närmar sig Skorpionen]


Sun
in Cancer [Kräftan]
in 9:th house [långa Resans hus]
emedan jag helst sitter hemma och reser i känslan


Moon
early in Pieces [Fiskarna]
in 5:th house [Lekens hus]
(see some relations below)

Mercury
in Cancer [Kräftan]
in 9:th house [långa Resans hus]
very close to Sun

Venus
in Gemini [Tvillingarna]
in 8:th house [Dödens hus]

Mars
in Capricorn [Stenbocken]
in 3:rd house [Språkets hus]
in oppositon to Sun and Mercury

Jupiter
late in Leo [Lejonet]
in 11:th house [Grupp-projektets hus]
in opposition to Moon
explaines why I'm taking so active part in groups when I'm finally with them, while having a habit to avoid social fields when left to what I'm used to be...

Saturn
in Libra [Vågen]
in 12:th house [det Kollektivt Undermedvetnas hus]
and therefore not so appearant,
still some way from Rising point, maybe to be more appearant in my next life...

Uranus
in Scorpio [Skorpionen]
in 1:st house [Personlighetens hus]
in triad to Sun and Mercury
shows why I sometimes can be so surprisingly fast, especially in the start, cross the clouds of all slowly emotional reflections and peaceful thoughts

Neptune
in Aquarius [Vattumannen]
in 4:th house [egna Hemmets hus]

Pluto
in Sagittarius [Skytten]
in 2:nd house [Ägodelarnas hus]
in opposition to Venus


¤
¤¤

Inga kommentarer: