2 september 2013

Frustrationer som må Omfokuseras


Övning från en ännu en kurs av W. Woodsmall och Eben P. (i att leda sig själv åtminstone):




Frustration 1

Lyckas sällan synka med någon.

Omfokusering 1

Hur hittar vi gemensam nämnare för olika intressefält samtidigt?




Frustration 2

Börjat bli besviken på saker/möten även när de äntligen blir genomförda (för att de sällan synkar med mina minnen eller förväntningar).

Omfokusering 2
Hur finner jag världen därute nu lika meningsfull som mina minnen samt förväntningar?



Frustration 3
Varför får/kan man ej fortsätta vara nöjd med sin belägenhet och samtidigt självutvecklas?

[skriver medvetet "man" och "sin" här, emedan min frustration rör (för ovanlighetens skull) en viss del av deras filosofi de tar upp inledningsvis]

Omfokusering 3
Hur alstrar jag kreativ frustration utan att döda min positiva livskänsla och min motiverande levnadsrutin?



...i sista fallet gjorde jag liknande misstag som en av deltagarna där - att jag även i vändningen hade med de negativa begreppen "frustration" och "utan att..." [det undermedvetna förstår inte "inte"].


Bland de tre skulle väljas ut en som ger mest aha! De vete fan om någon gjort ännu...

Fast själva övningen skänker förstås gott mod och tilltro till att bli mer kreativ på riktigt!







wWw

Inga kommentarer: