1 juli 2010

UR blandad FLASKPOST

[Fullkomliga breven återfinns på parallellBloggen eller trolltornstrappans poet-profil]



första Flaskposten
Från en före detta vilsekommen


Hej!

Vet inte var jag är någonstans. Nej, fel!
Visste ej var jag var någonstans. Inte förrän du läste...

Då anade jag att jag är i ett dataspel
(alltså inuti). Vet du vilket?
Väggarna tycks omöjliga att gå igenom. Rosa tvättmaskiner springer fram överallt och tillbaka i varenda kolumn.

Skickade det här med en gulgrön flaska.
Hur smakar innehållet?

Hoppas att du aldrig dog?!

A



andra Flaskposten
Till en före detta vilsekommen


Hej!
Jag fick din flaskpost nyss.

Tror knappast att den var till mig, men svarar ändå ifall det var så. Eller fortfarande är så...?


Tråkigt att höra hur du inte kommer ut ur dataspelet! Kommer bara ihåg mullvaden Monty on the Run från commodoren. Vartenda monster följde sin fasta lilla bana, så det var bara att räkna ut var man skulle hoppa eller inte.



Nej, jag har inte dött ännu...

Har ingen aning om jag har missat nånting nu.
Känner jag dig ändå?!

B


p.s.
Lazy Jones fanns ju också! Han gick in i städskrubbar, och i några av dem fick han sätta sig och spela dataspel (inuti dataspelet). Det är ju nästan som i Don Quixote!





fjärde Flaskposten
Till vilsekomna från en icke


Jag är han som metade upp den här flaskan ur ån nu. Befinner mig på en campingplats i sydöstra Sverige.

Jag är skeptisk till det här med flaskpost för flaskpostens egen skull. Om man nu nödvändigtvis gör det, så är det absurt att göra det inifrån dataspel.

För det andra skickar man flaskpost utomhus, från arkepelager eller platser som inte funkar att koppla in på något internet.

Skulle aldrig på eget bevåg sända iväg en flaska, inte utsätta hederliga människor för oadresserat nys. Men nu måste jag ju svara, eftersom jag var hänsynsfull nog att plocka upp miljöfaran ifråga.

Barnen har fullt tillräckligt som det är med sina monopolpengar och memorybrickor, trafikfrågespel och tuschpennor.

Vi har YATZY också, ifall någon vågar vara med och spela äkta tärning!

Lars-Gunvald H




tredje Flaskposten
Från ett par intresserade av Tvättmaskin


Hej hej!!

Vi är ett par här som är intresserade av att starta en rosa tvättmaskin. Kan du göra det där inifrån dataspelet?

Vi är rädda att vi sitter fast här, vi också!! Inte inuti ett dataspel, men väl i vårat badrum. Ingen mer bor i lägenheten som kunde ha bänt upp låset utifrån.

Borde vi kanske skicka flaskan igenom tvättmaskinen? Har ni slangar eller ledningar som passar ihop??

Annars får vi ta och spola posten i toaletten!

Är väldigt tacksamma för svar!

Vi håller oss under alla omständigheter rena härinne och behöver åtminstone inte kissa på oss. Men det blir nog i svåraste laget att äta tvål eller tandborstar.

Ja, det finns många labyrinter som människor inte känner till. Vi vill färdas, djupt in och långt bort!!

Cissi o Tobias










101

Inga kommentarer: